19 mars 2006

Resfeber?

Elva dagar kvar. Sedan lämnar jag Sverige för min längsta utlandsvistelse hittills. Man skulle ju kunna tro att resfebern skulle ha börjat göra sig påmind, men av den finns inte ett spår ännu. Det kanske ingick som bonus när jag fick min hepatitvaccination, ett heltäckande skydd mot resfeber...

Något som hade kunnat bli ett problem var inrikesflyget i Brasilien, som jag inte hade bokat. Blev en liten aning bekymrad när jag upptäckte att det bara går att betala med brasilianska kort på http://www.tam.com.br/. Men nu när jag vaknade så fick jag en snilleblixt och provade att leta efter flyg från Rio till Ilheus på http://www.gotogate.se/ (där jag bokade biljetten från Arlandatill Rio), och det gick alldeles utmärkt. Så där kan man säga att det lyftes en rätt ordentlig sten från mitt bröst. Det blir inte billigt, men det struntar jag blankt i just nu.

Vad händer mer? Uppsats-pm är i full gång. Kul att skriva på engelska, har äntligen börjat få lite flyt på det. Att dessutom få skriva om något jag verkligen tycker är intressant gör att uppsatsarbetet blir ganska mycketmer motiverande nu än förra året. Ett under att vi lyckades bli klara då. Men den här gången känns det faktiskt att det ska bli roligt att skriva. Avslutar med en länk till min resdagbok. Skriv gärna upp dig på maillistan. :)

Oskar - inte så packad ännu

Inga kommentarer: